http://ebux.ir/includes/img/468x60.gif فایروایر چیست؟
 
دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات

فایر وایر در اصل توسط شركت اپل به وجود و در یال ۱۹۹۵ به صورت یك استاندارد در آمد.


 

فایر وایر در اصل توسط شركت اپل به وجود و در یال ۱۹۹۵ به صورت یك استاندارد در آمد. فایر وایر پس از تایید به عنوان یك استاندارد با نام IEEE۱۳۹۴ High Performance Serial Bus معرفی شد. طراحان فایروایر -كه در حقیقت تكامل یافته (USB (Universal Serial Bus - هنگام ایجاد این استاندارد اهدافی مشابه داشتند.
فایروایر چه مزایایی دارد؟
سرعت بالای انتقال اطلاعات تا ۴۰۰mbps قابلیت نصب دستگاهای زیاد, سهولت استفاده , فراهم كردن برق مورد نیاز دستگاها و سخت افزارهای متصل شده به استفاده ز آداپتور برق جداگانه, سازگاری با Plug-and-Play, ارزانی كابل,Hot Pluggable, راه اندازی و اجرای آسان و ارزان از جمله مزایای فایر وایر است.
فایروایر یچگونه كار كی كند؟
وقتی كه به كامپیوتر سازگار با فایروایر یك سخت افزار فایر وایر متصل شود. بلافاصله كامپیوتر آن را شناخته و آماده كار می كند. دستگاه های فایر وایر خصیت جالب دیگری هم به نام Hot Pluggable دارند یعنی می توان آنها را در هر لحظه, حتی حین كار خاموش و قطع كرد. برق دستگاهای فایر وایر از طریق همان كابل ارتباطی تامین می شود. دو رشته سیم از كابل فایر وایر امكان تغذیه ۸ تا ۴۰ ولت را ( حداكثر ۱/۵ آمپر )فراهم می كنند و دو زوج یسم تابیده شده دیگر وظیفه نقل و انتقال اطلاعات را بر عهده می گیرند.
تفاوت فایر وایر و USB چیست؟
تفاوت عمده و كلیدی این دو در این است كه USB اصطلاحاً Host Based است: یعنی دستگاهای USB برای برقراری ارتباط حتماً به یك كامپیوتر میزبان و واسط نیاز دارند. اما فایر وایر نظیر به نظیر یا Peer-To-Peer است و دستگاهای فایر وایر می توانند برای ایجاد ارتباط با یكدیگر بدون نیاز به كامپیوتر و به طور مستقیم وارد عمل شوند.فایروایر برای دستگاهایی كه با حجم زیادی از اطلاعات كار می كنند نظیر دوربین های فیلم برداری،دستگاهای پخش DvDو تجهیزات صدای دیجیتال در نظر گرفته شده و مطلوب است. ابزارهای فایروایر اندكی گرانتر از USB هستند و USB برای دستگاهایی كه نیاز چندانی به نقل و انتقال پرسرعت اطلاعات ندارند مناسب تر است.
 


مقاله نت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 7 اسفند 1389برچسب:, :: 19:56
Computer Engineer

درباره وبلاگ


سلام .به دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات خوش آمدید.ما را با نظرتات خود راهنمایی فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات و آدرس computer.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 31970
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1